ПН-СБ: 9:00 - 18:00
НД: 10:00 - 16:00
Адреса: Троєщина - с.Погреби, вул. Єдності, 94 (Броварський р-н)
0 800 33 28 48
* безкоштовно з усіх операторів

Тиск в автомобільних колесах: Чому це важливо?

Невідповідність тиску в автомобільних колесах — одна з основних причин передчасного зношення шин та ряду несправностей ходової частини. Чомусь навіть досвідчені водії іноді нехтують необхідністю контролю за цим параметром. Не довіряйте «народним» методам контролю на кшталт удару ногою по колесу чи візуального огляду. Можливо, 20-30 років тому цей спосіб був достатньо інформативним. Сучасні ж автомобілі та гума вимагають значно точнішого вимірювання.

При цьому водію не потрібно витрачати багато часу чи зусиль, що перевірити тиск та привести його до рекомендованих параметрів. Більшою мірою мова йде про звичку. Заїжджаючи на АЗС, скористайтесь спеціальним устаткуванням. Достатньо приділити 15 хвилин часу раз на 3-4 тижні, щоб бути впевненим у власній безпеці. А також у тому, що автомобільна резина не зноситься передчасно. 

Що таке тиск у шині та на що він впливає 

Тиск в шинах

Тиск в автомобільній шині — це показник, що відображає щільність повітря всередині покришки. Цей параметр безпосередньо впливає на те, наскільки рівномірно розподілятиметься вага транспортного засобу на колеса. І, звичайно, відповідний рекомендаціям тиск забезпечує якість зчеплення гуми з дорожнім покриттям. 

Окрім цього, параметр щільності повітря в колесах автівки впливає на:

  • швидкість та точність виконання поворотів;
  • ефективність гальмування;
  • якість управління в поганих погодних умовах;
  • витрату палива;
  • плавність ходу. 

Від цього показника залежить і те, наскільки швидко зношуються автомобільні шини. Резина з невідповідним тиском більш схильна до пошкоджень: проколів, порізів, розриву. 

Вражаючий перелік, чи не так? Уважні водії знають, скільки проблем можуть спричинити спущені чи перекачані колеса. А при дотриманні простих рекомендацій можна значно підвищити експлуатаційний ресурс нового комплекту чи шин б/у. А головне — почувати себе спокійно та безпечно у будь-яких дорожніх умовах. 

Тиск в шинах

За допомогою візуального огляду, на жаль, не можна точно визначити, чи відповідає тиск потрібним значенням. Проблема стає помітною лише при серйозних пошкодженнях, коли колесо спускає. Тому без регулярного інструментального контролю не обійтись.

Проблеми з тиском в колесах автівки, пов'язані з:

  • різними значеннями у шинах;
  • занадто низькими показниками;
  • завищеними параметрами.

Кожна з них має свої наслідки, усунення яких може обійтись доволі дорого.

Наслідки кермування на спущених шинах

Зниження тиску в шині навіть на 20% пришвидшує процес її зношення втричі. Це стосується навіть найкращої гуми з відмінними характеристиками. Проте непередбачені витрати — далеко не єдина проблема, яка спіткає водіїв під час пересуванні на спущеній резині. 

Внаслідок деформації та збільшення площі контакту з дорожнім покриттям, гума починає сильно перегріватися. Знижений тиск в колесі призводить до його деформації. Ризик розриву таких шин підвищується в рази. Під час проходження крутих поворотів навіть можливе розбортування: коли гума на ходу знімається з диска. 

Через зміну форми, збільшується площа контакту покришки з дорожнім полотном. Своєю чергою, це суттєво погіршує можливість ефективного маневрування. Автівка стає нестійкою, нездатною виконувати швидкі рухи. Тому сподіватись на миттєве гальмування або стрімкий поворот не доводиться. Також можна помітити, що транспортний засіб починає «вести» в ту сторону, з якої спущене колесо.

Що буде, якщо їздити на перекачаних шинах?

Якщо шина перекачана, її площа зчеплення з дорожнім покриттям навпаки зменшується. Внаслідок цього центральна частина протектора зношується надзвичайно швидко. В таких умовах підвіска бере на себе надмірне навантаження. Значно швидше виходять з ладу шарові опори, стійки стабілізатора та інші елементи ходової. 

Надмірний тиск у колесах впливає і на безпеку. Транспортний засіб починає гірше керуватись та довше виконує маневри. Колеса стають вразливі до пошкоджень, тому частіше проколюються та ріжуться. Все це значно підвищує ймовірність виникнення ДТП.

Невідповідні показники тиску відображаються і на рівні комфорту. Резина втрачає здатність до амортизації нерівностей, ям. В салоні можна чути шум під час руху. В деяких випадках перекачані шини стають причиною збільшення витрати палива.

Яким має бути тиск в автомобільних колесах?

Тиск в автомобільних шинах має відповідати рекомендаціям виробника транспортного засобу. Ці параметри будуть відрізнятись для кожної моделі. Вони залежать від маси транспортного засобу та його навантаження. Точні рекомендації можна знайти в інструкції або ж на одній з таблиць в салоні. Останні знаходяться на дверцятах багажника, зі зворотної сторони люка відкриття бензобака, на стійці біля водійських дверей. 

Для більшості сучасних легкових автівок рекомендовані параметри знаходяться в діапазоні від 2 до 2.8 атм. Варто зазначити, що для деяких транспортних засобів вони відрізняються для передньої та задньої осей. 

Враховуйте, що рівень тиску варто перевіряти та коригувати залежно від завантаженості автівки та сезону. Взимку колеса швидше спускають. Тому потрібно вимірювати показники раз на два тижні та за необхідністю — підкачувати. Влітку ж, навпаки, варто уникати надмірного тиску і за потреби приспускати шини.

Як виміряти тиск в автомобільних шинах?

Виміряти тиск в автошинах доволі просто. Для цього потрібно скористатись обладнанням, наприклад, на АЗС або ж використати власний манометр. Алгоритм простий:

  1. Відкрутіть ковпачок ніпеля.
  2. Під’єднайте манометр, забезпечивши максимальну щільність.
  3. Зніміть покази.
  4. При необхідності підкачайте колесо за допомогою компресора або, навпаки, стравіть повітря.
  5. Виконайте повторне вимірювання.
  6. Щільно закрутіть ніпель. 
  7. Повторіть процедуру для інших коліс.

Водіям, які часто перебувають за кермом, варто мати з собою власний манометр, компресор та ремкомплект для шин. Цей невеликий набір захистить від значної кількості неприємних ситуацій. Манометр можна обрати як класичний, так і електронний — як зручніше.

При вимірюванні тиску на АЗС за допомогою їх обладнання, враховуйте, що воно може бути не в найкращому своєму стані. Іноді прилади надають хибні показники. Тому, якщо є сумніви, варто виконати повторне вимірювання на іншій станції. 

Важливо проводити заміри тиску на холодній резині. Якщо автівка щойно була на ходу, потрібно почекати, поки гума перестане бути гарячою. Також варто врахувати нагрівання шин на сонці. 

Щоб не перекачати колесо до гранично допустимих параметрів, слід орієнтуватись на маркування резини. Показник PSI вказує на те, який максимальний тиск може витримати холодна гума при навантаженій автівці. 

Ці насправді нескладні дії допоможуть продовжити термін служби автомобільних шин. При правильному догляді та своєчасній корекції тиску резина б/у та нові комплекти послугують свій максимальний ресурс. Водій же буде захищений від проблем та небезпек на дорозі, пов’язаних з погіршенням маневровості.

Залиште номер телефону, і ми перетелефонуємо Вам!
Контакти:

0 800 33 28 48
* безкоштовно з усіх операторів
Адрес:

Троєщина-Погреби,
вул. Єдності, 94
Броварський р-н
e-mail@gmail.com
x
Visa/Mastercard
Copyright © 2022